Why Worry

Why Worry og fam. Sahl

Her på bloggen kan du følge båden Why Worry og familiens Sahl's "eventyr" ombord.

Roskildefjord 2 August 2014

VandsportPosted by Jens Sahl Thursday, September 04 2014 09:35:48
Lørdag d 2 august var vi en tur på fjorden med Olivia, Sara og Peter. Mor blev hjemme og passede Agnes. Det blev fin sejltur fra Kignæs og ned til føtex i frederiksund for at købe is. Undervejs havde vi mulighed for at se et par stykker kite surfe.
Efter is pausen så Peterlige sit snit til en tur på vandski på tilbagevejen.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post302

Årets første vandski tur

VandsportPosted by Jens Sahl Friday, July 17 2009 11:08:25

Tirsdag var årets første tur på fjorden. Igen andre ville med så jeg havde båden for mig selv :-) Far var selvfølgelig med som skipper... Han ville ikke selv i vandet, da det kun var 22 grader?

Startede med 3 rigtig gode ture med nogle ordentlige styrt - var dejlig aggressiv for en gang skyld og gav den virklig gas...

Måtte ha' en pause og tog så en god lang tur tilbage til havnen. Ingen problemer at komme ud af vandet - det er efterhånden li' så nemt som 2 ski :-)

Håber på flere gode sommerdage så jeg kan træne endnu mere og komme "helt ned" og ligger når man svinger på tværs!

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post135

Perfekt aften på fjorden - 30 Juli

VandsportPosted by Jens Sahl Thursday, July 31 2008 09:32:09

Perkekt aften tur på fjorden som dog blev udskudt lidt da det lige skulle holde op med at blæse. Med ombord var Peter Foged som var den eneste at de spurgte der takkede ja til turen...?

Undertegen fik 3 gode ture hvor tekniken er ved at blive stramet op - det kan jeg saktens sige, for jeg ved faktisk ikke hvordan det rigtig skal gøres?

Peter får først en tur på 2 ski og det andet forsøg bliver brugt på en ski. Efter flere god forsøg kommer han faktisk op og det lykkedes at blive stående i næsten 10 sekunder. Det tæller i bogen som en godkendt start.

I andre må kigge på billederne og sagle... ;-)

• Comments(1)//www.whyworry.dk/#post93

Årets første vandski tur

VandsportPosted by Jens Sahl Thursday, June 05 2008 18:30:06

Grundlovsdag blev det tid til årets første vandski tur efter arbejde. Båden blev tømt for fiskegrejet og fyldt med ski, våddragt og liner.

Sat båd i vandet i kignæs havn og temperatuen i vandet var faktisk over 20 grader. Dejligt solskin men dog nogen blæst så der var lidt bølger.

Peter napper første tur på 2 ski for at varme op.
Jeg tar en god tur på en ski - kan stadig starte :-)
Sara forsøger sig men kommer desværre ikke op. Bølgerne får skylden....
Peter napper en tur mere nu han alligevel er i baljen for at hjælpe Sara.
Jeg tar lige en ekstra tur - jeg var kommet til kræfter igen...
Far napper også en kort tur inden vi sejler ind.

Kort tur ind forbi is-kiosken ved broen. Så bliver dagen vist ikke bedre!

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post88

Far "tilbage" på vandski

VandsportPosted by Jens Sahl Wednesday, August 08 2007 22:11:22

Vejret var simpelthen for godt til ikke at tage på fjorden og stå på vandski. DMI lovede ingen vind, og for en gang skyld holdt vejrudsigten. Turen gik derfor til Kignæs havn og Roskildefjord.

Med var Oticon drengene Peter og Rasmus, men det var nu undertegnet der var første mand i vandet. Det blev til 2 ture på slalomskien uden nogen mislykkede startforsøg. SÅDAN! Tilgengæld blev det til et par gode styrt smiley

Næste mand i vandet var Rasmus. Han beviste at sidste gang bare var begynderheld - det lykkedes ikke at komme op på en ski smiley Det blev dog til et par gode ture ved at starte på to ski og så smide den anden.

Så var det blevet Peter Fogeds tur og han gav den gas på 2 ski. Stilen var aggressiv men det er nok godt vi ikke uddeler stil-karaktere.

Nu var det tid til at udskifte gasterne så vi sejlede ind med Oticon drengene og fik brormand ombord, efter lidt hygge i havnen.

Nu var det fars tur til at komme i vandet. Måske fordi temperaturen er steget 4 grader siden sidst fra 18 til 22 grader. I tredje forsøg kom han op og stod i lang tiden inden han blev væltet af noget kølvand... Her er videoen.

Så var det Peters tur og han varmede op på 2 ski med diverse hop som han plejer. Det blev til et enkelt mislykket startforsøg på en ski, så der måtte en ekstra ski på før han kunne teste slalomskien. Her er lidt video.

Til sidt sku undertegnet lige ha' en ekstra tur inden det var tid til at tage hjem. Igen 2 ture med to gode starter og et ordenligt styrt hvor jeg bliver revet ud af skien. Jo - hvis ikke man vælter prøver man ikke hårdt nok!!!

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post34

Oticon Vs. SGIF i vandski

VandsportPosted by Jens Sahl Thursday, August 02 2007 23:48:23

Onsdag aften var det perfekt vejr til en gang vandski på fjorden. Oticon holdet bestod af Rasmus og Maria mens SGIF var repræsenteret af brormand Peter og Anders "Røde" Fredriksen. Far og jeg var skiftevis bag roret og bag kameraet...

Rasmus var første mand i vandet for Oticon. Først på 2 ski - det blev hurtigt kedeligt ;-) så han valgte han at smide den ene. Nu var han for første gang på en ski. Tilsidst sluttede han af med at starte på en ski hvilket der faktisk kun skulle 4 forsøg til. IMPONERENDE! Her er lidt video med Rasmus på slalomskien.

Så var det blevet Maria's tur. Hun gennemføre to lange løb på 2 ski. Efter lidt instruktion blev der vist RIGTIG god stil i andet gennemløb. Her er videoen med Maria.

Efter en kaffe pause med tilhørende drømmekage der måske var det der imponerede deltagerne mest tog Peter og Anders plads i båden.

Peter var første SGIF mand i vandet og brillerede med en flot hopserie på 2 ski. Her er videoen. Senere blev det til en del mislykkede startforsøg på den nye slalomski, så her er det stadig storebror der har håndretten. Det sker alt for sjældent...

Så var det blevet Anderses tur og det blev til flere gode ture med lynhurtige starter. Måske de hurtigere starter var med til at han aldrig helt fandt balancen på brædderne? Her er ihvertfald lidt video...

Jeg selv var da også i vandet et par gange for at forbedre min slalom start. Det blev til 3 starter ud af 7 forsøg, så måske er teknikken ved at være der. Nu skal der til at arbejdes på stillen og teknikken der ikke sidder helt i skabet endnu.... Her er et par sving.

Hvis der skal kåres en vinder af aftenens dyst tror jeg sejren går til Oticon. Rasmus kom op på en ski - det kunne Peter ikke! Maria vist god stil i sit andet gennemløb - "Røde" kan måske undskylde med sin dårlige ryg. SÅ KAN I LÆRE DET DRENGE!

Billeder af Rasmus, Maria, Peter, Anders og Jens i denne rækkefølge.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post32

Naboen på vandski

VandsportPosted by Jens Sahl Monday, July 30 2007 00:23:14

Så var det blevet naboens tur til at komme med på vandet. Turen gik igen til Kignæs ved Jægerspris så vi kunne finde lidt læ i fjorden. Her skulle det nye udstyr prøves af. En ny Slalomski jeg ind til videre har lånt af Thomas Tempo og en ny slalom startline så jeg kan komme ud af vandet...

Første forsøg var med Benjamin og Michal ombord, og på en 5 - 6 forsøg når jeg næsten op et par gange for tilsidst netop at komme op inden jeg vælter. Så var kræfterne brugt og vi måtte i havn for at sætte Benjamin af...

Vi valgte at sejle ind på den anden sid af af broen inden Michael skulle prøve så ungerne kunne se ham. Så kunne Inger og Rasmus også lige få en sejl tur :-)

Michael kommer op at stå på andet forsøg. Her er videoen.

Efter Michael skulle jeg lig ha et nyt forsøg på en ski. I tredje forsøg lykkedes det - nu kan jeg også starte på en ski :-) Målet for dagen var nået. Her er lidt video med mig på den nye ski.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post31

Oticon på vandski

VandsportPosted by Jens Sahl Monday, July 16 2007 23:41:42

Rasmus og Peter som er mine kollegaer hos Oticon har længe plaget for at komme med ud og stå på vandski. Da vi sad til frokost blev de enige om at i dag var dagen. Det blev det så... Rasmus fik også fundet en havn i Roskilde fjord hvor vi kunne få båden i vandet da der var for meget vind på Øresund og Køgebugt til et par nybegyndere ;-)

Turen gik til Kignæs havn ved Jægerspris og Peter var første mand i vandet. Han havde aldrig prøvet det før men på tredje forsøg kom han op og stå for alvor. Herefter gik det meget godt - han var faktisk ikke til at få til at stoppe igen. Havde det ikke været fordi han skulle hjem og passe barn sejlede vi nok rundt derude endnu...

Rasmus nåede at få en hurtig tur inden vi sejlede Peter i havn. Herefter var der tid til at par ture mere for fuld damp. Rasmus havde prøvet det en gang 10min i frankrig sidste år, men det var ikke til at se...
Video med Rasmus på vandski

Nu var min far så dukked op på havnen så vi sejlede ind og hentede ham. Så kunne jeg jo selv lige få en tur :-) Det blev til en stille tur på 2 ski og 3 forgæves forsøg på at starte på en ski i vandet. Har stadig ikke lært det :-(

Vi sejlede ind så Rasmus kunne komme hjem ad og Peter (min bror) dukkede op fra arbejde. Jeg skulle lige ha' en tur på en ski hvor jeg starter på 2 ski og smidder den ene. I tredje forsøg var den der, og det blev til en dejlig lang med HÅÅÅÅÅRD tur.
Her er det første af de mislykkede startforsøg.
Desværre blev resten af videoerne ikke til noget...

Peter sku' lige ha' en tur på 2 ski med hans sædvanlige aggressive svingstil med hop til følge inden han misslykkedes med sine forsøg på en ski. Sejlede i havn ved 8 tiden, efter en super tur på fjorden. DET SKAL GØRES OM EN ANDEN DAG!