Why Worry

Why Worry og fam. Sahl

Her på bloggen kan du følge båden Why Worry og familiens Sahl's "eventyr" ombord.

havøyasund 2 august 2011

NorgePosted by Jens Sahl Wednesday, August 03 2011 08:39:25
Tog først af sted ved 12 tiden og sejlede syd over. Fiskede forskellige pladser men det er først til sidst der sker lidt. Niels misser en god fisk, og Casper misser en kort efter. Han tar dog revanche og fanger en på 103cm i det sidste drev.
Efter vi havde spist aftensmad tog vi på vandet igen meget en stang med en agn hver. Det blev dog ikke til flere flyndere.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post223

havøyasund 1 august 2011

NorgePosted by Jens Sahl Monday, August 01 2011 22:28:40
Sov længe og tog på langfart mod nordkap. Her var planen at fiske torsk i sejene på nogle knolde nord for nordkap. Vi fandt knoldene men der var inden sej. Vi prøvede at sejle vest over og fandt da også nogle sej men der lykkedes ikke at få de store torsk på krogen.
Vi fiskede et par flynderpladser på vejen hjem men uden held.

• Comments(1)//www.whyworry.dk/#post222

havøyasund 31 juli 2011

NorgePosted by Jens Sahl Sunday, July 31 2011 20:23:43
Tog sent på vandet så vi fik sovet ud efter nat turen. Vi prøvede at sejle øst over og affiskede et sund. Det var svære forhold men det lykkedes for Casper at fange en flynder under målet.
Vi prøvede et par toppe på vejen ind men uden større torsk som var målet.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post221

havøyasund 30 juli 2011

NorgePosted by Jens Sahl Saturday, July 30 2011 17:33:14
Der var igen flyndere hjemme på pladsen vi fik fisk i går så vi sejlede uden for øerne for at fiske havkat og flyndere Vi fik 4 havkat hvor jeg selv nappede den ene. Jeg fik også en måler som Casper vurderede til ca 12 kg. Der udover fik Jimmi 2 flyndere med den største på 103 cm.
Tog ude igen kl 23 sammen med Nils for at fiske rødspætter. Det lykkedes mig at fange 2 med den største på 49cm. Senere sejlede vi ned og fiskede flynder lige uden for havnen. Her får jeg efter 2 min en fin flynder på 94cm. Senere lykkedes det mig også at få en mere som var lidt under målet.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post220

havøyasund 29 juli 2011

NorgePosted by Jens Sahl Saturday, July 30 2011 07:28:19
Torsdag var vi et sund og fiske flynder fra morgen stilrene. I andet drev får jeg min første flynder på 92cm og 10 kg. Vi får ikke flere så vi sejler med de andre ud og fiske rødfisk. Der er ikke godt fiskeri men vi får da en hver ombord på vores båd. Vi fisker videre på en knold og får da også en måler til kokken. Sejler tilbage til sundet hvor vi startede om morgenen. Her får jeg først en flynder på 70cm som ryger ud igen. Så får Casper en på 102cm og Jimmi får en genudsætter og mister en god fisk i overfladen.
Om aftenen fisker vi rødspætter og får 2 med den største på 1,6kg til Henrik Jeg får en lille flynder som hugger på gulp.

• Comments(0)//www.whyworry.dk/#post219

havøyasund 28 juli 2011

NorgePosted by Jens Sahl Saturday, July 30 2011 06:42:42
Første dag tog vi vest på, med et stop på vejen. Vi fisker en grund af udenskærs uden at fange andet en torsk,sej og brosme.
Da vi sejler hjem af prøver vi lige en knold som gir 3 målere. Det blev ikke til nogen flyndere på første dag.